2005/11/13

Gedicht uit het inktpotje


Schilderijen
------

Waren de mensen als schilderijen maar,

Je hing ze op en had er geen omkijken meer naar.

En mocht zon lijst bewerkt met penselen

Je vroeg of laat gaan vervelen,

Dan haal je 'm gewoon van de muur,

En bergt 'm een tijdje op in de schuur.

Maar mensen zijn geen schilderij,

Da's sneu voor jou en mij.

Mensen zijn niet altijd even aardig,

Gedragen zich soms merkwaardig,

Zijn soms uit hun humeur,

Of bestoken je met hun gezeur.

Dat alles moet je accepteren,

En vooral respecteren.

Omdat je jezelf moet realiseren,

Dat ook jij zo'n individu bent,

Die ups en downs kent.

Da's iets wat ik er bij mezelf ook steeds inprent.

www.inktpotje.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Hans.

Mijn bijzondere regards voor de plaatsing. Mijn bewondering voor je prachtige overbrenging van gedichten.
Het is op een zeer mooie en gevoelsvolle wijze overgebracht.

Heel hartelijk dank ***els lennertz***

Hans zei

Ha Els,

Valt mee hoor het maken van gedichten, is niet mijn sterkste kant. Zoek alleen gedichten die ik bij een verhaal, gebeurtenis of situatie via internet of boek erbij hoor passen.