2006/01/07

De site zelfkennis info






"Het inzicht
Toen het denken mij niet verder kon helpen

in mijn zoektocht naar 'wie ben ik',
mij schaamteloos in de steek liet
en al zijn voorstellingen schijn bleken,
voelde ik de leegte".



Deze tekst is afkomstig van de site http://www.zelfkennis.info schrijfster:
Anja Oldegberts

Via de weblog I just love this op de site gekomen.
Ben het met de weblogster eens een boeiend verhaal.


De slotzin luidt bij de paragraaf verder:
"Door tot in de kern te begrijpen wat lijden is,
zal ik er nooit meer naar terugkeren".


Wat mij tegenstaat opvattingen en meningen worden door haar stellingen.
Prima dat Anja eruit is gekomen.

Het instinct heb ik net als lovely moeite mee.
Waarom zou de mens geen instinct hebben?


Uit de paragraaf mens zijn:
"Ik heb weloverwogen gekozen voor het begrip 'instinct', dat het totaal van onze drijfveer omvat en ben bewust voorbij gegaan aan begrippen als 'het goddelijke' of 'verlichting' of 'het zelf' of noem maar op. Dit zijn voorstellingen, die allang hun oorspronkelijke betekenis verloren hebben, maar door de massa te pas en te onpas worden ingevuld al naar gelang de behoefte.Wat iedereen lijkt te delen in het begrip god, verlichting etcetera, is verhevenheid of iets dat boven ons staat of iets dat we moeten bereiken".

Mensen kiezen in alle vrijheid of zij in de Heer Jezus Christus geloven.
De mensen die er in geloven, hen een beter leven geeft,
ben ik niet degene die er aan twijfeld.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo hans

dank je wel voor je reactie op mijn site
ik vind je tekst erg mooi en goed geschreven,,

liefs kim

Anoniem zei

Hoi Hans,

Dank je voor je berichtje bij mij en ik ben blij verrast hoe je mijn web-log hebt gelinkt. Nogmaals dank. Vandaag buig ik mij even over mijn linken en uiteraard komt er een link terug. Ik wens je een fijn weekend toe!