2006/01/21

Niet meer zien


Onderstaande tekst overgenomen van de web-log van Kim

Wie gebruik wil maken van bepaalde diensten van Google, dient bij de aanmelding letters vanaf een plaatje in een tekst veld in te vullen.Voor mensen met een visuele handicap betekent dit, dat ze zich alleen met hulp van een ziende voor zo'n Google dienst kunnen aanmelden. De letters en/of cijfers die je over moet typen ter verificatie/beveiliging worden namelijk niet door de braille- en/of spraakaanpassing weergegeven.
Ondanks herhaald verzoek aan Google voor een alternatief, weigert Google deze "Word Verification" toegankelijk te maken voor visueel gehandicapten.
Zoeken

Teken daarom de Petitie voor een toegankelijke verificatie methode bij Google op:
http://www.petitiononline.com/captcha/

Voor mijn web-log moet ik noodgedwongen zelf van deze dienst gebruik maken. Op Comments met onzinnige reclame uittingen zit niemand te wachten. Neemt niet weg dat Kim en alle andere blinden en slechtzienden er niet vrolijk van worden. Voor mij reden om te tekenen.

To: Google Inc.

We, the undersigned, ask Google Inc. to "do no evil" and follow their mission statement to "organize the world's information and make it universally accessible and useful" by promptly adding accessibility to their visual word verification scheme so that the blind and visually impaired are allowed to fully participate in all products and services offered by the company on terms of equality with our sighted peers.

Sincerely,

The Undersigned

Vanaf de blog van Kim overgestapt op de Site van Vincent Bijlo
www.vincentbijlo.com

Download het gratis Mp3 lied van Vicent Bijlo "het licht". Via http://www.vincentbijlo.com/licht.MP3

Gedicht van Vincent Bijlo

Blij Met Blind
Nee, het gaat verschrikkelijk goed met mij.
Ik ben namelijk verliefd.

De eerste keer dat jij mij zag
Zat ik me te vervelen
'k Zat doelloos op de grond
Op mijn gitaar te spelen
Toen jij mijn kamer binnenkwam
Knapte er een snaar;
Sindsdien speel ik met vijf snaren op mijn gitaar

Het was de e, de hoge e
De e van eenpersoonsbed
En de e van eetcafe
Sinds ik jou heb
Speel ik zonder hoge e


De e is van de snaren
De allernaarste snaar:
De e is van de blues
En de e is van de pijn
Dus, zie je een jongen
Met vijf snaren op zijn gitaar
Dan kan zijn vriendin
Alleen maar net zo leuk als die van mij zijn


Het was de e, de hoge e
De e van eenpersoonsbed
En de e van eetcafe
Sinds ik jou heb

Speel ik zonder hoge e
Sinds ik jou heb
Heb ik genoeg aan b en g en d en a
En de lage e
Tekst: Willy Corsari

Geen opmerkingen: